آقای دکتر بانکی پور نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت با حجتالاسلاموالمسلمین دکتر زارعان رئیس موسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت و سایر مسئولان این موسسه، دیدار و گفتوگو کرد
به گزارش روابط عمومی موسسه اخلاقوتربیت، جلسه هماندیشی در حوزه تعلیم و تربیت با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در موسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت برگزار شد.
جناب آقای دکتر بانکی پور نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت با جناب حجتالاسلاموالمسلمین دکتر زارعان رئیس موسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت و سایر مسئولان این موسسه، دیدار و گفتوگو کرد.
در ابتدای این دیدار جناب آقای دکتر زارعان با توجه به فعالیتهای یک دهه این موسسه در حوزه اخلاق، تربیت و مشاوره و روانشناسی، گزارشی از برنامهها و عملکردهای موسسه را ارائه نمود و اظهار داشت: مؤسسه اخلاقوتربیت» از سال 1389 باهدف تعمیق و گسترش مطالعات در دو مقوله بنیادین «اخلاق» و «تربیت» به جهت رفع نیازهای جامعه در زمینه مسائل اخلاقی، تربیتی و خانواده به همت جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزوی و با ارتباط با شبکه وسیعی از تعلیم و تربیت و اخلاق و روانشناسی در چارچوب مراکز اقماری ذیل فعالیت میکند:
- موسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت؛
- پژوهشکده تهذیب؛
- مرکز تخصصی حوزوی اخلاقوتربیت علامه مصباح یزدی (ره)؛
- مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی آلاء؛
- کتابخانه تخصصی اخلاق، تربیت و روانشناسی؛
- مرکز انتشارات اخلاقوتربیت؛
- مرکز خدمات فرهنگی و رسانهای مرآت.
دکتر زارعان در ادامه مباحث خود با بیان طرحها، بهضرورت تسریع در اجرایی سازی پروژههای این حوزه پرداخت و گفت: اجرایی سازی این طرحها نیازمند همکاری بیشتر مراکز و نهادهای بالادستی و تشکیل جلسات هماندیشی با حضور نخبگان این حوزه میباشد.
دکتر امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در ادامه این دیدار، با ابراز خرسندی از فعالیتهای علمی و پژوهشی و دستاوردهای دانشی موسسه آموزش عالی اخلاقوتربیت به سه نکته راهبردی و پیشنهادی در جهت پیشبرد و عملیاتی سازی طرحها اشاره نمود:
- در جهت بالابردن انگیزه تحصیلی طلاب و افزایش ورودی اینگونه مؤسسات و رفع موانع و مسائل معیشتی آنها، پذیرشها باید خروجی محور و کاربردی شود.
- بحث تعلیم و تربیت و روانشناسی ظرفیت خیلی خوبی در حوزه مباحث تربیتی دارد لذا در راستای انتقال مفاهیم درست این حوزه، یک سری دورههای تخصصی- کاربردی که اصطلاحاً به دورههای پودمانی معروفاند برای اساتید و مسئولان و مراکز و نهادها و ائمه جماعات و... برگزار گردد.
- با توجه به راهکارها و راهبردهای ارائهشده برای حل مشکلات خانواده، سبک زندگی مبتنی بر مباحث اخلاقی و تربیتی، جهت اجرایی سازی در امر اخلاق، تعلیم و تربیت، خانواده جامعه با هماهنگی نهادها گامیهای مؤثر و کاربردی برداشته شود.
در انتهای این دیدار بر همکاری مستمر و ارائه طرحها و برنامهها به کارگروه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید شد.