
دانشجو: فرزاد صیادی گیلانی
استاد راهنما: حجتالاسلام دکتر محمود نوذری
استاد مشاور:
استاد داور: حجت الاسلام نجیب الله نوری
سال: 1396
رشته: راهنمایی و مشاوره
پژوهش حاضر با هدف ساخت بسته آموزشی ارتقاء هویت دینی در نوجوانان و بررسی اثربخشی آن انجام گرفته است.جامعه تحقیق شامل کلیه نوجوانان استان قم در دامنه سنی 14 تا 18 سال که در سال 1395 در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند که از این جامعه ، یک گروه نمونه کوچک با حجم 20 نفر از طریق نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب میشود.ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته ای دارای 54 گویه بوده که پایایی آن با استفاده از ضریب الفای کرونباخ مقدار 730/0 بدست آمد و روایی آن نیز توسط متخصصان مورد تایید قرار گرفت.این تحقیق از نوع پژوهش های نیمه آزمایشی و از نوع پیش آزمون-پس آزمون بوده است.تحلیل آماری پژوهش با استفاده از تی زوجی و کوواریانس انجام پذیرفت.پاسخ سوال اول نشان داد استفاده از بسته آموزشی هویت دینی در ارتقاءهویت دینی نوجوانان تأثیردارد(034/0=sig). پاسخ سوال دوم نشان داد استفاده از بسته آموزشی هویت دینی درارتقاء آگاهی نوجوانان از چیستی هویت و انوع هویت تأثیردارد (006/0=sig). پاسخ سوال سوم نشان داد استفاده از بسته آموزشی هویت دینی درارتقاء آگاهی نوجوانان از ویژگی های دوره نوجوانی تأثیردارد(008/0=sig). پاسخ سوال چهارم نشان داد بسته آموزشی هویت دینی در فرآیند هویت یابی دینی نوجوانان تأثیردارد (027/0=sig). پاسخ سوال پنجم نشان داد استفاده از بسته آموزشی هویت دینی درارتقاء آگاهی نوجوانان از عوامل هویت دینی تأثیردارد (002/0=sig). پاسخ سوال ششم نشان داد استفاده از بسته آموزشی هویت دینی درارتقاء آگاهی نوجوانان از موانع هویت دینی تأثیردارد (004/0=sig).